دولت کریمه امام عصر ۳۲: امنیت، پس از ظهور
امنیت، پس از ظهور
در حالی که پیش از ظهور حضرت مهدی، شرایط ناامنی بر جهان چیره است، یکی از بنیادی ترین کارهای حضرت، باز گرداندن امنیت به جامعه است. با برنامه ریزی دقیقی که آن زمان انجام میشود، در مدت کوتاهی امنیت در همه زمینه ها به جامعه باز می گردد. امنیتی که بشر هرگز قبل از آن تجربه نکرده است. امنیت، ابعاد مختلفی دارد که به ذکر سه نمونه بسنده میکنیم:
۱- امنیت جاده ها: به گونه ای که زنان جوان از جایی به جای دیگر، بدون همراهیِ مَحرمی، سفر میکنند و در امان هستند.
۲- امنیت قضایی: به گونه ای که مردم از اینکه ممکن است حقشان پایمال شود، کوچکترین بیمی ندارند.
۳- امنیت مالی: تا جایی فراگیر میشود که اگر کسی دست در جیب دیگری ببرد، هرگز احتمال دزدی داده نمیشود
برای تمام موارد فوق، احادیثی داریم که جهت اختصار، به همین اندازه بسنده میکنیم
منابع در کتاب موعودنامه، تونه ای، ص۱۲۳
الأمن بعد الظهور
فی الوقت الذی یسبق ظهور الإمام المهدی تکون الأوضاع الأمنیه الغالبه على الدنیا غیر جیده، إن من الأعمال الأساسیه للإمام المهدی هی عوده الأمن للمجتمع. مع تنفیذ التخطیط الدقیق فی ذلک الزمان سیعود الأمان للمجتمع فی جمیع النواحی و و ذلک خلال فتره وجیزه. سیکون أمناً لم یسبق للبشر أن عرفوه من قبل. للأمن أبعاد مختلفه والتی سنذکر ثلاثه أنواع جیده منها:
۱- أمن الطرق : بالشکل الذی تستطیع فیه النساء الشابات أن تسافرن بأمان و بدون أن یکون معهن محرم.
۲- الأمن القضائی : بالشکل الذی سوف لن یکون عند الناس أی خوف من أن یتم الاستیلاء على حقوقهم والدعس علیها.
۳- الأمن المالی : سیصل الأمر أنه حتى لو وضع أحد یدیه فی جیب شخص آخر فلن یکون الظن بأنه یسرق.
لدینا أحادیث للموضاعات آنفه الذکر أعلاه و من أجل الاختصار سنکتفی بهذا المقدار.
المنابع فی کتاب رساله الموعود، تونه ای، ص ۱۲۳
The safety, after the Reappearance
While before Imam Mahdi’s Reappearance unsafety is prevalent all over the world, one of his most fundamental undertakings is restoring safety to the society. By subtle programming at that time, safety is shortly restored to the society in all fields, the kind of safety that humankind has never experienced before. Safety has different aspects that we mention three of them herein:
۱-The road safety: So that young females can travel from places to places without a Mahram accompanying with them and they are safe.
۲- The judicial safety: So that people are not afraid that there is a possibility of trampling their rights.
۳- The financial safety: It is so widespread that if someone puts his hand in other’s pocket, it wouldn’t be considered theft.
There are narrations (Hadithes) for all the above cases, but for the sake of brevity, we are equally satisfied by what mentioned before.
References in the Moudnameh book, Touneie, p. 123