مهدویت و رسانه

مهدویت و رسانه ۳۸ : رسانه های غرب منجی شیعه را چگونه نشان می دهد؟

عکس نوشته مهدویت و رسانه 38
عکس نوشته مهدویت و رسانه ۳۸

 

رسانه های غرب منجی شیعه را چگونه نشان می دهد؟

 

🔹 در ادامه نقد فیلم ایکس_من آخرالزمان، به بیان توضیحاتی در مورد منجیان دروغین فیلم، یعنی «جهش یافتگان» که در حقیقت جنیان هستند، می‌پردازیم. می‌توان گفت این فیلم جزء معدود فیلم هایی است که این طور واضح، جنیان را به عنوان منجی انسان و جهان معرفی می‌کند.

🔸 استفاده از تکنولوژی روز، برای ارتباط آسان تر این موجودات و تسلط آنها بر ذهن و جهان انسانها از جمله اشارات پر تکرار فیلم است. آبی بودنِ قابل کنترل، قدرت تغییر چهره، غیب شدن، پیدا کردن اشیاء و انسانها در نقاط مختلف، دیده نشدن توسط انسانها، ذهن خوانی، جابجایی اجسام و افراد، تسلط بر مغناطیس و ارتباط با فلز و سرعت بسیار بالا از جمله ویژگی‌های جهش یافتگان است که در آیات قرآن هم به برخی اشاره شده است.

🔹 در این فیلم «جهش یافتگان» موجوداتی با قدرت‌های خارق العاده، اما صلح طلب اند که در میان انسانها زندگی و به آنها کمک می‌کنند، اما همچنان مورد بی‌مهری هستند و تلاش و آرزو دارند تا انسانها به این آگاهی برسند که زندگی مسالمت آمیز (جنیان و انسانها) لازم و به نفع انسان‌هاست؛ چنانکه در پایان این فیلم هم، این اتحاد و کمک جهش یافتگان است که باعث نجات جهان و انسان‌ها می‌شود.

🔺 نکات قابل تامل این فیلم بسیار بیشتر از این اشارات است؛ برای آگاهی بیشتر می‌توانید به سخنرانی استاد #رائفی_پور (روایت عهد ۵۳) در مورد نقد این فیلم مراجعه کنید.

 

بخش پیام های مهدوی "مهدویت و رسانه"
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا