مهدویت و رسانه

مهدویت و رسانه ۳۱ : این سکوت را بشکن!

عکس نوشته مهدویت و رسانه 31
عکس نوشته مهدویت و رسانه ۳۱

 

این سکوت را بشکن!

 

🔹 چهارمین نظریه رسانه ها که توسط «نئومان» مطرح شد، مارپیچ سکوت است. مردم هنگامی که با یک موضوع بحث برانگیز مواجه می‌شوند، درباره واکنش دیگران حدس هایی می‌زنند و سعی می‌کنند بفهمند که نظرشان در اکثریت است یا اقلیت و اینکه افکار عمومی، موافق نظر آنهاست یا مخالف آن.

🔸 اگر احساس کنند که افکار دیگران، مخالف آنها یا در حال دور شدن از نظر آنهاست، درباره آن سکوت می‌کنند. رسانه ها به ۳ روش بر «مارپیچ سکوت» تاثیر می‌گذارند:

➖ یک باور و عقیده را، در بین افراد جامعه ایجاد می‌کنند.
➖ سعی می‌کنند آن باور و عقیده را در جامعه گسترش دهند.
➖ این طور به مردم القا می‌کنند که این باور، عقیده غالب جامعه است و مخالفت آنها با آن باعث منزوی و تنها شدن آنها می‌شود.

🔺 طرح سوال و ایجاد مارپیچ سکوت جدید، راه غلبه بر جو روانی ایجاد شده بوسیله رسانه هاست.

📚 نظریه های رسانه؛ علیرضا #پورمسعود

 

 

بخش پیام های مهدوی "مهدویت و رسانه"
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا