منجی در ادیان ۲۸ : اعتقاد به منجی در بودا
اعتقاد به منجی در بودا
حدود قرن اول میلادی، آئین بودا به «چین» رسید و از آن زمان هم توجه زیادی به “میتریه” شد. همچنین گروه هایی از منتظران در «کُره» پیدا شدند که میتریه را بعنوان یک عنصر مهم می دانستند. «ژاپنی ها» هم این ایده را از کُره گرفتند و میتریه را “آورندهٔ زندگی طولانی و نیک بختی” می دانند، چنانکه بعضی گروه ها در ژاپن منتظر ظهور او هستند.
نکتهٔ جالب اینکه «پیروان بودا» در همهٔ مناطق اصلی بودایی نشین (در آسیا)، معتقدند میتریه در منطقهٔ خودشان متولد می شود؛ در واقع هر کسی او را از خود می داند، نه از بیگانه.
شجاعی، هفت آسمان، ش۲۱، ص۲۲۱
منجی در ادیان، شاکری، ص۲۳۱
الاعتقاد بالمخلص فی البوذیه
وصلت التعالیم البوذیه إلى الصین تقریباً فی القرن الأول المیلادی و منذ ذلک الوقت أصبح الاهتمام کثیراً بمیتریه. کذلک وُجدت مجموعات من المنتظرین فی کوریا التی تعتبر میتریه عنصر مهم. و أیضاً أخذ الیابانیون هذه الفکره من کوریا و یعتبرون میتریه مانح الحیاه الطویله و جالب الحظ الجید، حیث أن هناک مجموعات فی الیابان تنتظر ظهوره.
الملاحظه الملفته للنظر أن أتباع البوذیه فی کل المناطق الأصلیه التی یقطنها البوذیین یعتقدون أن میتریه یُولد فی منطقتهم، ففی الواقع أن کل شخص یعتبر میتریه یأتی منهم و لا یأتی من خارجهم.
شجاعی، السموات السبع، العدد۲۱، ص۲۲۱
المخلص فی الأدیان، شاکری، ص۲۳۱
Believing in the Savior in Buddhism
Around the 1st century AD, Buddhism reached China and since then there was lots of attention to “Maitreya”. In addition, there were some groups of awaiting people in Korea which considered Maitreya as a crucial element. The Japanese were also inspired by such an idea and considered Maitreya as the one bringing “the long life and good fortune”. As some groups await his reappearance.
The interesting point is that in the main Buddhism-dominated areas (in Asia), the “followers of Buddhism” believe that Maitreya will be born in their area. In fact everyone knows him one of his own not one of the aliens.
Shojaee, “Seven Skies”, no. 21, p.221
The Savior in religions, Shakeri, p. 231