انحرافات مهدویت

انحرافات مهدویت ۳۱ : چه خواستیم، چه شد!

انحرافات مهدویت 31
عکس نوشته انحرافات مهدویت ۳۱

 

 

انحرافات مهدویت ۳۱ : چه خواستیم، چه شد!

 

🔹 انجمن حجتیه، تشکیلاتی بود که با هدف اصلی دفاع از اسلام در مقابل بهائیت و تلاش برای «فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر» در سال ۱۳۳۲ به رهبری یک روحانی شیعه به نام شیخ محمود حلبی تأسیس شد. طبق اساسنامه انجمن حجتیه، این انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد. رهبران انجمن حجتیه، به‌ویژه شیخ محمود حلبی، ارتباطاتی با سازمان اطلاعات و امنیت کشور، ساواک، داشتند.

🔸 بعد از انقلاب، سخنان امام خمینی در ۱۳۶۲/۰۴/۲۱ به تعطیلی موقت انجمن انجامید. ایشان گفتند: «یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید که معصیت زیاد شود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چی می‌آید؟ حضرت صاحب می‌آید که معصیت را بردارد، ما معصیت کنیم که او بیاید؟ این اعوجاجات [کج روی‌ها] را بردارید؛ این دسته بندی‌ها را برای خاطر خدا، اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان، اگر ملّی هستید، این دسته‌بندی‌ها را بردارید و در این موجی که الان این ملت را به پیش دارد می‌برد، در این موج خودتان را وادار کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید، که دست و پایتان خواهد شکست.»

🔺 اما انجمن حجتیه حرکت جدیدی آغاز کرد؛ حرکتی که بیش از همه به وحدت شیعه و سنی آسیب می‌زد. انجمن به منظور دفاع از امامت امیرالمؤمنین، به اهانت بر خلفای سه گانه و نقد اهل سنّت پرداخت و همچون گذشته در مقام عمل، به جدایی دین از سیاست اصرار ورزید.

📚 خسروپناه، جریان شناسی ضد فرهنگ‌ها، ص۴۹۲ و ص۴۹۶

 

بخش پیام های مهدوی "انحرافات مهدویت"
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا