مهدویت و رسانه

مهدویت و رسانه ۳ : رسانه چگونه ذهن ها را تصرف می کند؟

مهدویت و رسانه 3
عکس نوشته مهدویت و رسانه ۳

رسانه چگونه ذهن ها را تصرف می کند؟

در پیام قبل گفتیم که قدرت نرم کارش تصرف ذهن ها و قلب هاست و مهم ترین ابزار آن رسانه است. اما چگونه؟

برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا قدرت نرم را شناخت.

 قدرت نرم یعنی اولویت ها و انتخاب های دیگران را با شیوه ی غیر مستقیم و بدون تهدید، مطابق خواسته ها خود تغییر دهیم.

در قدرت نرم از روش القاء (تلقین) و اقناع سازی (متقاعد کردن) استفاده میشود.

«اگرچه بین این سه نوع قدرت (قدرت سخت، نیمه سخت و نرم) ارتباطی منطقی برقرار است، اما امروزه دو نوع اول، بیشتر با عنوان پشتیبان عمل میکنند و نقش کلیدی را قدرت نرم بازی میکند»

مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا پورمسعود
جنگ نرم، داوود رنجبران، ص ١٨؛ ٢٧ و ٢٨

 

 

بخش پیام های مهدوی "مهدویت و رسانه"
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا